Bitpanda wordt officiële partner van de ATP Tour

Bitpanda wordt officiële partner van de ATP Tour – Cryptovaluta ontmoet wereldtennis

Toonaangevend cryptoplatform Bitpanda breidt zijn sponsoring in de sportwereld uit naar tennis. Vanaf het tennisseizoen 2024 zal Bitpanda officieel de ATP Tour ondersteunen. Cryptovaluta kunnen zo een wereldwijd podium veroveren.

De crypto-industrie heeft zichzelf al jaren afgestoft door intensieve sponsoring van het internationale sporten. Vooral in de Formule 1, de NBA en de voetbal topclubs is reclame van cryptobedrijven dagelijks te zien. Bitpanda, gevestigd in Wenen en oorspronkelijk opgericht in 2014, zet nu zijn uitbreiding in dit segment voort met een verse samenwerkingsovereenkomst met de ATP Tour. Dit werd aangekondigd tijdens het ATP Finals toernooi in Turijn. Bitpanda zal vanaf 2024 partners worden van de ATP Tour, die de organisatie en marketing regelt van de grote professionele tennistoernooien bij de mannen. Europees gezien is de samenwerking voor het eerst dat cryptomunten sponsoring krijgen in de tenniswereld via de ATP Tour. Bitpanda’s logo zal dus prominent zichtbaar zijn bij circa 60 tennistoernooien dat door de ATP Tour jaarlijks wordt gehouden, en beiden zullen samenwerken in zogenaamde co-branded content. Voorziene aspecten van co-branding tussen Bitpanda en de ATP Tour omvatten speciale speciale ervaringen voor Bitpanda-gebruikers gedurende het tennisseizoen. Of de overeenkomst ook inhoudt dat deelnemers aan de grote ATP Tour toernooien voor het prijzengeld kunnen kiezen voor cryptovaluta in plaats van cash, is in eerste instantie niet bepaald.

Jakob Steinschaden van Bitpanda laat zich citeren ter gelegenheid van de aankondiging van het partnerschap met de ATP Tour, dat men een ruim toegankelijk digitaal financieel ecosysteem wil promoten. Bitpanda biedt crypto, edelmetaal, en conventionele aandelen aan. Volgens E-Merchants zal Bitpanda’s zichtbaarheid toenemen in een gelijke mate als die van de ATP Tour en een jonger publiek zal kennis maken met de financiële services van Bitpanda. Deze lange termijn deal geeft Bitpanda toegang tot een miljoenenpubliek wereldwijd en bitpanda’s heren tennisevenementen maken volgens E-Merchants gebruik van betrouwbare geavanceerde technologie.

Bitpanda kondigde al in 2021 aan een steunprogramma voor Formule 1-team met de Italiaanse Alfa Romeo. Dit geeft de Oostenrijkse vereniging toegang tot de promotie in deze wereldwijde motor sport. Als resultaat van de samenwerking van Bitpanda rond de presentatie van Formule 1-logo’s op Alfa-Romeo auto’s tot invoering van Amlomatica stock op zijn handelsplatform, heeft het bedrijf zijn marktafzetmarkt vermenigvuldigd en genereert wereldwijd een naamsbekendheid die verder reikt dan alleen de betrokken sport. Tot onderdeel van zijn uiteindelijke vermogen behoort de Silverstone Grand Prix, dat naar verwachting wel 100,000 bijeengebracht personenen aan zal trekken alleen al in 2023.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*