Ripple (XRP) wordt blockchainpartner voor NFT’s van autofabrikant Lotus

Lotus, de beroemde Britse sportwagenfabrikant, bereidt zijn eigen collectie NFT’s voor en zal voor de technologie vertrouwen op Ripple (XRP). NFT PRO zal Lotus’ partner zijn voor de marketing.

NFT’s (niet-fungibele tokens) hebben al enige aandacht en succes getrokken in de kunst, sport en entertainment. Nu benaderen ook de eerste autofabrikanten, zoals Lotus, het onderwerp van NFT’s om fanartikelen en collector’s items te genereren. Het Britse automerk met een lange geschiedenis van iconische sportwagens noemt Ripple (XRP) als een technologische samenwerkingspartner in zijn persaankondiging over zijn eigen NFT’s. Hoewel Ripple al een goed jaar in toenemende mate betrokken is bij NFT’s, heeft het nog geen spraakmakende projecten gehad. Van de Lotus NFT’s wordt gezegd dat ze de speciale stijl van het merk weerspiegelen.

Met legendarische modellen als Lotus Elite of Lotus Prestige is de fabrikant een grote naam onder liefhebbers van autosport en exclusieve auto’s. Helaas zijn er tot dusver geen voorbeelden van hoe de NFT’s zullen worden ontworpen. De band met Ripple betekent dat de Lotus NFT’s in de toekomst zullen worden gedocumenteerd in het XRP-netwerk en daar ook zullen worden verhandeld. De NFT’s zullen worden ontworpen door ontwerpers van Lotus en, volgens het persbericht, een “pioniersgeest” uitstralen. Met het Amerikaanse bedrijf NFT PRO heeft Lotus zich verzekerd van de diensten van een ervaren marketeer voor het project.

Debuut van Lamborghini NFT’s was succesvol

Lamborghini’s rivalen hadden hun eerste eigen NFT-collectie al in februari gelanceerd en brachten op veilingen tot een goede 200.000 US dollar op voor individuele items. Op de officiële website voor Lamborghini NFT’s staan fraai vormgegeven verzamelverpakkingen die ook fysieke onderdelen bevatten, zoals een fotolijstje. Met welke extra’s Lotus zal komen valt nog te bezien.

Veel fabrikanten van sportauto’s bouwen al tientallen jaren aan hun eigen merchandising of hebben merkrechten verleend voor aantrekkelijke producten. In Duitsland is Porsche Design daar een bekend voorbeeld van. Het bijbedoeling achter zulke strategieën: Als fans zich de dure auto’s niet kunnen veroorloven, kunnen ze toch een betaalbaar stukje van hun favoriete merk bemachtigen via producten met licentie, van horloges tot smartphones tot fietsen. NFT’s breiden deze aanbiedingen uit naar de cryptosfeer, Lotus spreekt van de eerste stap naar Web3.

Conclusie: Lotus NFT’s ook een proefproject voor Ripple

Terwijl de tergend lange rechtszaak met de SEC het beeld en de toekomstplannen voor Ripple (XRP) in de VS blijft domineren, zouden de Lotus NFT’s een welkome afwisseling moeten bieden. Hier kan Ripple nu met een grote naam bewijzen dat het weet hoe het zijn NFT-initiatieven in de praktijk moet brengen. Lotus belooft binnenkort meer details over zijn NFT’s bekend te maken. Men kan waarschijnlijk wennen aan het idee dat op middellange termijn NFT’s van automerken deel zullen uitmaken van de goede toon in de sector. In de toekomst kunnen NFT’s van Lotus of Lamborghini worden verwacht als prestigestukken in de metaverse.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*