Binance is overeengekomen om samen te werken met R&B ster The Weeknd op de komende “After Hours Til Dawn” tour. Er wordt gesproken over nieuwe fanervaringen, zoals via NFT’s.
Sponsoring in professionele sporten is al de norm geworden voor de crypto-industrie, en nu steekt ‘s werelds grootste crypto-uitwisseling Binance voelsprieten uit in de richting van muziek. Via een persbericht kondigt Binance aan dat het de wereldtournee van The Weeknd zal sponsoren, die in juli van start gaat. In samenwerking met de R&B-ster wordt een eerste grote tournee aangekondigd die Web 3.0-oplossingen integreert en zo nieuwe ervaringen creëert. The Weeknd zelf had in 2021 al zijn eigen NFT’s op de markt gebracht en is ook actief op Tom Brady’s Autograph marktplaats.
Tot dusver zijn drie concrete plannen genoemd voor de concertreeks “After Hours Til Dawn”. Binance wil een exclusieve NFT-collectie uitbrengen voor de tournee van The Weeknd en ook betrokken raken bij merchandising. Bovendien is het de bedoeling dat elk ticket voor de concerten ook digitale toegang geeft tot NFT’s die de concerten herdenken. Vijf procent van de opbrengst van de samenwerking met The Weeknd gaat naar het XO Humanitarian Fund, dat is opgericht door de songwriter zelf. Binance zal daarbovenop nog eens 2 miljoen US dollar doneren. Het XO Humanitair Fonds is wereldwijd actief in de strijd tegen ondervoeding.
The Weeknd is al zo’n tien jaar een van de muzieksterren van Noord-Amerika, en in 2021 mocht hij de prestigieuze halftime show tijdens de Super Bowl op zich nemen. Via Twitter uitte The Weeknd zijn opwinding over de samenwerking met Binance. De sponsor citeerde The Weeknd op Twitter om hem te prijzen voor het ervaren van de cryptobeurs gericht op innovatie en gebruikers. Met deze aanpak, zei hij, moet het ook mogelijk zijn om de concertervaring uit te breiden in de richting van crypto.
Conclusie: NFT’s bij The Weeknd – geld verdienen of service voor fans?
Binance en The Weeknd beloven binnenkort meer informatie over hoe zij Web 3.0 zien in verband met de tourbusiness. Het uitbreiden van het merchandisingaanbod rond NFT’s klinkt op het eerste gezicht niet erg spectaculair. Interessanter is het plan om het ticket uit te breiden met de mogelijkheid om NFT’s te claimen. The Weeknd heeft ervaring met NFT’s en Binance heeft een marktplaats. Dit zou een geschikte combinatie kunnen blijken te zijn en Binance nieuwe klanten kunnen opleveren. Maar de samenwerking kan ook worden geïnterpreteerd als een proefballonnetje om te zien of concertbezoekers überhaupt geïnteresseerd zijn in NFT’s en crypto.
Leave a Reply