Breitling luxe horloges met digitaal certificaat voor Blockchain

Met Breitling als fabrikant van polshorloges richt een ander bedrijf uit de luxesector zich nu op digitale echtheidscertificaten. Opgeslagen en georganiseerd op Arianee’s Blockchain, zal deze oplossing in de toekomst ook worden gebruikt om verzekeringspolissen voor Breitling horloges aan te bieden.

Klanten in de luxe sector komen steeds vaker bijna automatisch in aanraking met Blockchain-oplossingen. Het laatste geval is de Zwitserse horlogefabrikant Breitling, die nu een “digitaal paspoort” bij zijn producten heeft. Dit kan worden gescand met een smartphone en leidt dan tot een portemonnee, zoals Breitling het mechanisme beschrijft. Als het nieuwe horloge dienovereenkomstig door de eigenaar wordt geregistreerd, registreert de portemonnee op dit moment de garantiestatus en de reparatiegeschiedenis. Bovendien kan, als het horloge wordt doorverkocht, de registratie van de nieuwe eigenaar via de portemonnee worden afgehandeld. Zo ontwikkelt bijvoorbeeld de marktleider in luxegoederen, Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), onder de naam “Aura” ook digitale echtheidscertificaten voor de Blockchain.

Breitling werkt samen met Arianee voor Blockchain en Wallet

Bij Breitling zal het Franse consortium Arianee verantwoordelijk zijn voor digitale innovatie. In een persbericht beschrijft Arianee dat de portemonnee in de nabije toekomst zal worden uitgebreid met functies als garantie-uitbreiding en verzekering voor de kostbare horloges. Vanaf medio januari 2021 kunnen eigenaren van oudere Breitling horloges ook met terugwerkende kracht een “digitaal paspoort” krijgen en zo deelnemen aan het programma.

Arianee promoot haar diensten als een standaardoplossing voor de luxe sector. Het consortium is niet op winst gericht; onder de leden bevinden zich al een tiental luxemerken. Technologisch gezien werkt Arianee met ERC-721 penningen die “niet-schimmel” zijn, d.w.z. individueel en niet-vernietigbaar. LVMH gebruikt deze aanpak ook met “Aura”. De penningen zijn gedocumenteerd in de blokketen van Ethereum (ETH). Georges Kern, CEO van Breitling, ziet het nieuwe aanbod als een “innovatieve dienst”. Hij legt de nadruk op nieuwe mogelijkheden voor klantenbinding en communicatie door de digitale verbinding van de producten.

Conclusie: Een mooie nieuwe blokketen wereld bij Breitling

Het zal spannend zijn om te zien of kopers van Breitlings horloges of andere luxegoederen gebruik maken van de mogelijkheid om hun producten digitaal te registreren via een blokketen. Het proces van het gebruik van een app is fundamenteel anders dan de praktijk om dit via aankoopbonnen en vakhandelaren af te handelen. Maar voorstanders wijzen op de uitgebreide service en het gemak. Of het nu gaat om wederverkoop of garantie, informatie over fabricage en gebruikte materialen, verzekeringen of aanbiedingen voor accessoires, uitnodigingen voor exclusieve evenementen of waarschuwingen – de lijst van diensten die kunnen worden gekoppeld is lang. Het blijft ook interessant of fabrikanten het eens kunnen worden over een gemeenschappelijke norm. Wilt u immers in de toekomst voor elk luxe goed een aparte app op uw smartphone hebben? Het zou waarschijnlijk in het belang van de klanten zijn om een uniforme oplossing te hebben. Eén ding lijkt zeker: de mode- en luxe-industrie herkent de mogelijkheden van blockchain-oplossingen eerder dan andere sectoren van de economie en brengt ze al over naar het dagelijks leven.


Als u nog geen Binance-account heeft, kunt u hier een Binance-account aanmaken en 10% op de kosten besparen, u kunt hier alles te weten komen wat u moet weten.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*