ApeCoin (APE) nu geaccepteerd als betaling door luxe merk Gucci

ApeCoin vindt een prominent aanspreekpunt in Gucci, dat betalingen met APE accepteert. Het luxemerk breidt zijn strategie dus uit om zich ook op het Web3 te ontplooien. De combinatie van ApeCoin en Gucci heeft zijn aantrekkingskracht.

Gucci, een van de beroemdste luxemerken ter wereld, biedt alles van avondjurken tot parfums en van jeans tot brillen. Het modebedrijf was in het voorjaar al begonnen met het accepteren van geselecteerde cryptocurrencies zoals Bitcoin (BTC) als betaalmiddel. Nu heeft Gucci via Twitter aangekondigd dat het ook ApeCoin (APE) zal accepteren. Dit past in de plannen om Gucci op te zetten voor het Web3, gaat de verklaring verder. Tot nu toe had Gucci zijn acceptatie van cryptocurrencies beperkt tot gevestigde en wijdverspreide altcoins naast Bitcoin. ApeCoin, aan de andere kant, is pas in maart gelanceerd maar wist al veel aandacht te krijgen met zijn visie van een metaverse genaamd Otherside.

Puur technisch gezien doet Gucci voor betalingen in APE een beroep op de crypto-financiële dienstverlener Bitpay. Dit biedt de mogelijkheid om betalingen te doen met een Bitpay credit card of om transacties direct vanuit een portemonnee te bestellen. Maar het zal waarschijnlijk spannender zijn om te zien of Gucci nog meer plannen heeft met ApeCoin. De hype rond APE is immers ook gebaseerd op de nauwe band met de NFT’s van Bored Ape Yacht Club, die een statussymbool zijn geworden voor beroemdheden en cryptomiljonairs. Het zou bijvoorbeeld denkbaar zijn om merchandising te doen voor ApeCoin in samenwerking met Gucci. Op middellange termijn zou Gucci zich natuurlijk ook kunnen presenteren in APE’s aankomende Metaverse Otherside.

Het modevakblad “Vogue Business” liet onlangs in een analyse zien hoe de industrie zich openstelt voor de crypto-industrie. De acceptatie van Bitcoin en Co. is slechts één stap. Merken als Philipp Plein experimenteren al met hun eigen NFT’s voor avatars in online werelden en Gucci overweegt om crypto-klanten een exclusieve pre-orderperiode voor nieuwe collecties te gunnen. Blijkbaar herkent men de tekenen des tijds en is men bereid om innovatieve oplossingen en mogelijkheden uit de crypto-industrie te integreren in het merkenbeleid van modehuizen.

Conclusie: ApeCoin en Gucci als een potentieel dreamteam

ApeCoin (APE) zag een prijsstijging van bijna 10 procent nadat het Gucci nieuws bekend werd, het signaal is ontvangen. Gucci is als merk een van die merken die niets met understatement te maken willen hebben, maar het er dik bovenop leggen. Hier vinden we overlappingen met Bored Ape Yacht Club, de toekomstige Metaverse Otherside en ApeCoin. Het zou dus verbazingwekkend zijn indien Gucci’s enige functie voor APE die van betaalmiddel is.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*