friend.tech: Hype rond nieuwe app bekoelt – OnlyFans nu ook vertegenwoordigd

Vorige week was de nieuwe app friend.tech nog het grote ding in de cryptoscene. Maar de hype is voorbij, zoals de dalende verkoopcijfers laten zien. Maar nu komen OnlyFans “creatieven” met veel blote huid op friend.tech af.

Toen we je acht dagen geleden vertelden over friend.tech, domineerde de nieuwe basisapp de dagelijkse discussies in de cryptoscene. Maar de hype is al voorbij, zoals blijkt uit de gegevens van DeFiLlama. Op het hoogtepunt op 21 augustus genereerden transacties op friend.tech vergoedingen van 840.000 US dollar – gisteren, maandag, was dat nog maar 80.000 US dollar.

De trend in de gebruikersaantallen van friend.tech is net zo duidelijk: op 21 augustus waren er elk uur 4.700 deelnemers actief en nu zijn dat er nog maar 600, volgens gegevens van Dune. friend.tech’s concept om Twitteraccounts met een hoog bereik te gelde te maken heeft crypto beroemdheden als Cobie, Racer en Hsaka elk meer dan $100.000 in Ethereum (ETH) opgeleverd in de paar dagen van de hype, zonder dat ze er veel voor hoefden te doen. De uitnodigingscodes voor friend.tech in de bètafase blijven echter zeer gewild.

Het lijkt erop dat het project nog niet helemaal dood is. Sinds het weekend is het ook mogelijk om foto’s te versturen op friend.tech. Dit leidt er nu toe dat nieuwe accounts van buiten de cryptoscene plotseling meedoen en een merkbare omzet genereren. Er komt veel blote huid bij kijken, want deze nieuwe golf deelnemers komt van OnlyFans. Het platform staat bekend om erotische content gericht op volwassenen. Dus aan de ene kant zijn er crypto-nerds bij friend.tech – en aan de andere kant vrouwen die graag pronken. Andere Ethereum-experimenten bij de zogenaamde creatieven van OnlyFans hebben gemengde resultaten opgeleverd.

Conclusie: friend.tech een flits in de pan?

Het is nu duidelijk: friend.tech kan zich alleen vestigen als nieuwe deelnemers zich blijven aanmelden die bereid zijn geld op tafel te leggen voor een beetje X-game (voorheen Twitter). Alleen een enkeling wiens X-accounts grote aantallen volgers hebben, kan dan profiteren. Dit ruikt in feite naar een piramidespel, zoals Beanie opmerkt. Daarnaast is er kritiek op de mogelijk lakse omgang met privégegevens en de onvolwassen technologie van friend.tech. Het was waarschijnlijk een kleine zomerhit met friend.tech, dat een week lang zijn momentum had.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*