NFTs: Amerikaanse sportster Tom Brady richt handtekeningenplatform op

Niet-fungibele tokens (NFT’s) zijn op dit moment een hot topic in de crypto-industrie – maar een interessante start-up op dit gebied genaamd Autograph wordt geleid door de Amerikaanse sportster Tom Brady.

In het American football is Tom Brady een levende legende, met zeven Super Bowl-overwinningen op zijn naam heeft de 43-jarige quarterback de standaard gezet. Tom Brady stond tot nu toe niet bekend om een bijzondere interesse in Bitcoin en Co, maar toch wil hij nu zijn populariteit gebruiken voor een trending topic in de crypto-industrie. Tom Brady heeft een voorliefde voor NFT’s (non-fungible tokens), zoals de Amerikaanse omroep CNN heeft gemeld. Dergelijke unieke tokens, die worden beheerd en gedocumenteerd in de blockchain, schudden momenteel bijvoorbeeld de kunstmarkt op; de digitale kunstenaar Beetle kon op een veiling meer dan 60 miljoen Amerikaanse dollar opstrijken voor een van zijn NFT’s. Brady is nu van plan dit voorjaar een platform te lanceren met de naam Autograph, dat volledig zal draaien om NFT’s.

NFT platform Autograaf – Wat is het concept?

Voor Autograph heeft Brady illustere namen verzameld voor management en adviseurs. Onder hen bevinden zich de oprichters van MySpace, hooggeplaatste bestuurders van Spotify en Apple, en vertegenwoordigers uit de sport- en entertainmentwereld. Hun doel is om Brady te gebruiken als een deuropener om beroemdheden hun eigen NFT’s te laten creëren en op de markt te brengen via Autograph. Autograph heeft hier al een website, maar nog geen inhoud.

Wat kan worden opgemaakt uit de schaarse informatie over Autograph (vertaald als autograaf): Brady en zijn cohorten hebben waarschijnlijk in gedachten het creëren van NFT’s met verzamelwaarde. Dat kunnen originele liedjes zijn, maar ook schetsen van modeontwerpers, zeldzame videoclips uit de sportwereld of zelfs digitale kunst. Er zullen waarschijnlijk veilingen voor worden gehouden, ontmoetingen met de sterren en er worden ook online promoties uitgezonden. Maar altijd op het topniveau van beroemdheden, waarvan Brady er een is in de VS, van “iconische merken” en de “grootste namen” wordt gesproken in de zelfbeschrijving van Autograph.

Deze trekken dan automatisch hun bereidwillige volgelingen naar Autograph, althans zo lijkt het te worden gedacht. Tom Brady en zijn adviseurs moeten het immense succes van de NFT’s in de Amerikaanse basketbalcompetitie NBA, waar onder “NBA Top Shots” dagelijks digitale verzamelplaatjes voor veel geld worden verhandeld, goed hebben bestudeerd.

Conclusie: Volgende coup met NFT’s?

Tot dusver zijn kopers die bereid zijn miljoenen te betalen voor een NFT bijna uitsluitend afkomstig uit de crypto-industrie. Met Tom Brady als visitekaartje zou Autograph nieuwe klantengroepen kunnen aanboren. Laten we afwachten welke sterren zich bij Autograph aansluiten en wat zij dan concreet te bieden hebben. Ook spannend: wil Autograph zijn eigen technologische basis ontwikkelen of neemt het FLOW als een reeds bestaand ecosysteem?


Als u nog geen Binance-account heeft, kunt u hier een Binance-account aanmaken en 10% op de kosten besparen, u kunt hier alles te weten komen wat u moet weten.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*